SOREMA dostarcza najnowocześniejsze i dostosowane do potrzeb rozwiązania w zakresie recyklingu tworzyw sztucznych. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu SOREMA projektuje wyspecjalizowane instalacje umożliwiające przetwarzanie wszelkiego rodzaju tworzyw sztucznych pochodzących z odpadów samochodowych, takich jak:
Znaczenie recyklingu materiałów pochodzących z pojazdów uwidacznia rosnąca liczba podmiotów zajmujących się tą działalnością. W ostatnim czasie sami producenci samochodów, oprócz wykorzystywania w swoich samochodach materiałów pochodzących z recyklingu, weszli również do sektora recyklingu.
Tylko w Stanach Zjednoczonych każdego roku utylizuje się od 12 do 15 milionów pojazdów, co stanowi ważne źródło materiałów o wysokiej wartości dodanej. W 2000 r. Wydano dyrektywę UE, na podstawie której zwiększono minimalny udział procentowy masy samochodu która musi zostać poddana recyklingowi.
Biorąc pod uwagę fakt, że większość elementów metalowych samochodów obecnie jest już recyklowana, europejska dyrektywa faktycznie spowodowała konieczność zwiększenia stopnia recyklingu materiałów polimerowych. W rzeczywistości elementy plastikowe stanowią nawet około 50% objętości całego samochodu.
Ich szerokie zastosowanie wynika z wysokiej wytrzymałości i trwałości tworzyw sztucznych w połączeniu z niską wagą. Ta ostatnia cecha jest szczególnie ważna w przypadku samochodów, ponieważ pozwala również na zmniejszenie zużycia paliwa.
Najbardziej rozpowszechnionymi tworzywami sztucznymi w samochodach są: PU (poliuretan), który stanowi około 19% masy wszystkich tworzyw sztucznych; PP (polipropylen) 15% masy; PE (polietylen) 11% masy; poliester 11% masy; PVC (polichlorek winylu) 8% masy i ABS (acetonitryl-butadien-styren) 6% masy.
Ze wszystkich elementów samochodu wykonywanych z tworzyw sztucznych do największych należą zderzaki wykonywane z PP. Inne tworzywowe elementy to deska rozdzielcza z PP, światła, zwykle wykonane z PMMA, pasy bezpieczeństwa (NYLON PA), airbag, elementy tapicerki czy uchwyty na kubki.